Avis - oakfurnituresolutions.co.uk

Avis - oakfurnituresolutions.co.uk

Bon
8.6
sur 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Evaluer ce site
895 Avis Trustpilot
|
Avis le plus récent
MontrerCacher Répartition de la note
Répartition de la note

Avis

A propos

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Terrible Customer Service and Delivery Service.

The first delivery attempt failed as the delivery company couldn't be flexible enough to change delivery time until after 8am. Two weeks later, second delivery failed as furniture had been shipped to another depot. Each delivery needed an assigned delivery slot which took over a week to organize. I cancelled my order as I found the whole experience frustrating. Customer services weren't helpful and were patronizing.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

not sure it was worth the wait

I ordered furniture in January and it arrived in two deliveries in April having chased four times by e-mail & telephone. One drawer doesn't shut properly & blanket box closing mechanism is slightly faulty. Delivery men were excellent however and furniture was packed well with minimum assembly required. Non defective furniture worth the money (and the wait!) but not so sure about pieces with minor defects
Contempory Oak Furniture

Réponse de Contempory Oak Furniture

Dear Hannah,

Many thanks for taking the time to leave us your comments and please accept my apologies for the problems you've experienced.

I'm sorry to hear you received faulty items and can assure you these are not our normal levels of service. We do offer a 30 day no quibble returns policy and will offer to replace items if the damage is reported to us within seven days of receipt.

We will be working with our supplier to ensure these sorts of problems are ironed out to make sure quality control as efficient as possible,

Once again please accept my apologies,
Kind Regards,
Robin Hunt,
Managing Director
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Excellent service kept informed first time user who would use again

I was a bit concerned not seeing the nest of tables when I ordered, but they are lovely. I have put them away until my room is decorated, but I am sure they will be great. The service was excellent, information on delivery provided at all times and delivery prompt at time stated. Delivery man was very polite. This is how it should be when you order via the internet... would recommend to others and use again
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Who knew a filing cabinet could bring so much joy?

We own a period property and needed a filing cabinet that did not look out of place in our home. I found oakfurnituresolutions.co.uk onlline. The advert promised a high quality product and excellent customer service and I have not been disappointed.

From the moment I placed the order, I was kept informed of the manufacturing process. The order arrived in the given time frame and the craftsmanship is superb. I had no idea a filing cabinet could bring so much joy. It seems a shame to fill it with something as dull as paperwork but on the plus side, filing has never been such fun.

I run a business and appreciate that customer feedback is integral to promoting, and hopefully improving, customer service but often ignore such requests due to time constraints. In this instance however, I am more than happy to write a review.

I cannot recommend this company highly enough. Fantastic. Thank you.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Great price, good service, item exactly as described

We first saw the oak sideboard we ordered in a local store and then searched online and found it in lots of stores but due to a sale Oakfurnituresolutions seemed to offer the best deal. Delivery took about a week but kept informed throughout and item exactly as expected. Would certainly order from Oakfurnituresolutions again.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Could't fault the product or the service

Spot on, it couldn't have gone better. Really impressive
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

very helpful friedly customer sevice dept

When the furniture was delivered it had unfortunately been damaged and one leg was broken.
I immediately contacted customer services dept who were very apologetic and courteous
They e-mailed a damage report form and requested photos.They also asked for my preferred
option (replacement, repair compensation etc )
I chose a replacement which was delivered within a week and I am very pleased with it.
Although there was a problem, it was resolved in a friendly, courteous and efficient manner
Thank you
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Amazing company to keep

Oak Furniture Solutions are one company whose contact details I will be keeping. I was so pleased with everything I bought from them. The quality is extremely good for the price paid. Don't you just love those sales? The colour match of all the items is superb.
OFS are so friendly when you ring them, they also keep you informed via e-mail regarding the purchase and delivery. I couldn't believe how well packed everything was, It was double wrapped in polystyrene and then encased in reinforced cardboard boxes - even the large display cabinet and long television unit.

Lots of visitors to the house have admired the furniture, and how well constructed it is. I was worried about buying on-line, but I needn't have been. The service is exceptional.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

A well designed high quality product carefully packaged.

A well finished pleasing light oak finish,with carefully supported adjustable shelves.It goes beautifully with our new carpet.A faultless bookcase.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

whats not to like, brilliant

The company was fantastic. They had a great choice , were friendly and I felt I could trust them. They kept me informed all the way on what was happening. The product was delivered on time and it was in perfect condition. I would definitely buy from them again and I think you should too.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

good furniture, but shame about the wrong delivery of the mirror

good quality bedroom furniture. only disappointment was the delivery of the dressing table mirror in green rather than the truffle colour ordered and paid for.
contacted company by phone and email but yet to hear regarding new delivery date of correct truffle coloured mirror and collection of green one.
would be pleased to upgrade rating on prompt receipt of correct mirror.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Got to say 1st class with everything including the very helpful delivery driver.

Very good correspondence and kept up to date with delivery. Chuffed to bits with our purchase and the quality of it. Even down to the very good Free mirror.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Quality Control :(

I ordered a full bedroom suite which was ivory painted but 1 wardrobe had so many blemishes on it I had to have it replaced 3 times for the same reason. The final one arrived damaged in transit but decided to keep it as the company couldn't guarantee a perfect one! Will not use this Company again.
Contempory Oak Furniture

Réponse de Contempory Oak Furniture

Dear Carol,

Many thanks for taking the time to leave us your comments and please accept my deepest apologies for the problems you have experienced.

I can understand that it must have been very frustrating to receive a number of damaged replacements and I'm sorry the final one was also below standard. These are not the normal levels of service we provide and we will be working with our supplier to ensure issues like this do not happen in the future.

I can only apologise for the frustrating issues you experienced and reassure you that we will be doing our best to ensure this can be avoided,

Kind Regards,
Robin Hunt,
Managing Director.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Quality prodiucts with a fantastic service.

Product was of great quality as per the online description and pictures, the service was well delivered with well informed updates about my order and delivery and the actual delivery time beat my expectations with a friendly and prompt service.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Good guys.

Very happy with the service, kept me up to date all the way.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Can't select zero stars, Absolutely rubbish.

Expected delivery within 6 weeks, actual delivery almost 4 months. Customer service woeful, a measly £40 compensation for the 10 week delay. Will never use again, and far from recommending will actively discourage others from using. I guarantee that this review doesn't end up on your website...... I bet you an oak table!!
Contempory Oak Furniture

Réponse de Contempory Oak Furniture

Dear Charlotte Pinkerton,

Many thanks for your feedback and please accept our deepest apologies for the problems you've experienced with your order.

I can understand your frustration at the delay to your order and a wait of 10 weeks is unacceptable. One of our suppliers has been under-performing and we are reviewing the ranges we offer through them.

I know this does not help you with your order, but I want to assure you we are aware of the problems and are keen to make sure something like this does not happen again.I can see that you have now received your items and I hope that the quality of those made to order pieces goes some way to rectifying the problems.

I can fully understand your frustration with the service you have received and can assure you these are not the service levels we aim to achieve, or indeed usually offer. Once again please accept my apologies,

Kind Regards,
Robin Hunt,
Managing Director.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Great service. Delighted with dressing table.

My order was processed easily. The dressing table is excellently crafted, and is exactly what I wanted.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

first item faulty felt disappointed !

Ordered a small cupboard but it turned out when unpacked faulty I rang right away to tell them
I had to fill a form in ! I had to send a photo! I had to repack the cupboard in original packing !
And then store this great big box in my lounge while I waited a week for a replacement? Very pleased with the cupboard now but think they could make returns easier and realize homes do not have warehouses ! Think they could have replaced my cupboard quicker!
Contempory Oak Furniture

Réponse de Contempory Oak Furniture

Dear Anne Radmore,

Many thanks for taking the time to leave your feedback and please accept my apologies for the problems you've experienced.

I'm sorry you received a damaged item and I can understand how frustrating this must have been. Unfortunately because of the on-line purchasing process, we need to see images of the damage so we can resolve the situation appropriately. I'm sorry if you felt this was inconvenient.

Due to the nature of a collection, we must allow for space on the return journey and therefore these can take up to 2 weeks to schedule. I can see that we had a replacement item in stock and were able to get this out to you on the soonest available delivery. We always aim to schedule these as soon as we possibly can, as we understand it is frustrating for customers to keep damaged items in their home.

Once again please accept my apologies,
Kind Regards,
Robin Hunt,
Managing Director.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Excellent service, with prompt delivery and a very good product.

The table was well packaged and undamaged on delivery. We are very pleased with the quality of the furniture.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Avis d'un client ayant passé commande

Awful!

I ordered a 5' Oak Headboard 'from stock' which took 3 months too arrive. When it did it was far too large with the fixing brackets in completely the wrong place. On contacting the company I was told that they knew about the problem with this head board and could supply alternative fitting brackets. But as I pointed out it is still far too big for the bed and why were they advertising and supplying an item that was patently not fit for purpose. They were unable to answer. They agreed to supply an alternative and refund the difference neither of which has yet happened and that was 3 weeks ago. I think one star may be an overestimate.
Contempory Oak Furniture

Réponse de Contempory Oak Furniture

Dear Mr Edwards,

Many thanks for your feedback and please accept my apologies for the issues you experienced with your order.

I can understand your frustration with the situation regarding the headboard and can assure you this is something we will be discussing with our supplier, so that the design issue can be resolved.

I can see we have ordered a replacement for you, from another range which comes from another supplier and is currently on back order. Once this is in stock and delivered, we will be able to refund the difference and collect the original faulty bed.

I can fully understand your frustration with the service you have received and can assure you this is not the service levels we aim to achieve, or indeed usually offer. Once again please accept my apologies,

Kind regards,
Robin Hunt,
Managing Director

Oak Furniture Solutions Details

30 Day Returns

Free no quibble 30 day returns

Free Delivery

Free delivery on all orders over £300 (UK Mainland)

Price Match

Price match promise against genuine retailers

Excellent Customer Service

Friendly and professional customer service is a priority

Fast Delivery

95% Of in-stock items are delivered within two weeks. We can also now deliver a number of items next day

About this company

Oak Furniture Solutions is one of the leading online furniture retailers specialising in solid wood furniture. The website offers an outstanding selection of quality Oak, Pine, Walnut and painted wood furniture from a number of well known brands. Prices are excellent, usually well below high street equivalents and furniture is available for every room in the house. The company is characterised by excellent and friendly customer service with good stock levels and fast delivery.

Aller sur oakfurnituresolutions.co.uk

sales@oakfurnituresolutions.co.uk

Appeler le 0845 36 36 135
Nous trouver Unit B, Nova Distibution Centre, Nova Way, Avonmouth
BS11 9DJ Bristol
Royaume-Uni

Catégorie

Maison et Jardin

Engagement Trustpilot

Afin que tous puissent bénéficier de meilleures expériences d'achat en ligne, nous faisons tout notre possible pour éradiquer les faux avis sur notre site. En savoir plus.

Si vous soupçonnez quelqu'un d'écrire de faux avis sur le profil de cette entreprise, faîtes-le nous savoir. Contactez Trustpilot ici.

Abonné Trustpilot

Cette entreprise a souscrit aux services Trustpilot Business.Pour en savoir plus sur les services Business de Trustpilot, cliquez ici.

Aucune entreprise ne peut effacer ni censurer les avis clients, abonnée ou pas.